//Simple is better

THE BOSS
! Here is me !

Status : Busy with my study

Home About Linkies


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Its a place for me to meditate and share my emotions . I'm not perfect at all. But i try to be the better one. Insyaallah.

Love them
Awesome people!



Credits

Basecode: Syuu.
Full edit: MissPanda
Re-Edit by: Amanina Azizan

be strong
Assalamualaikum

baru je lepas baca tentang kes yang berlaku dekat UITM Lendu... sumpah sangat-sangat scary.. even saya bukan dekat tempat diaorang.. tapi saya paham macam mana perasaan mereka semua.. saya tak tahu kes ini betul atau tidak... saya hanya baca dekat satu website tentang kes ni.. kalau salah maafkan saya.. saya sendiri ada pengalaman macam mana diaorang alami sekarang ni suatu masa dulu.. terjadi depan mata saya sendiri.. saya hanya ingin berkongsi pengalaman ini dengan semua orang.. bukan bermaksud nak aibkan sesiapa ye...

kejadian ni terjadi semasa saya berada di semester 4.. masa tu.. saya baru lepas  survey tempat untuk event group kami.. time tu memang dah malam dah... disebabkan asrama kitaorang tutup pukul 12.. so memang lambat kitaorang balik.. quite busy time tu... tiba2 kawan saya yang memandu kereta time tu beritahu saya yang dia tak sedap hati... i feel like..  what happen... saya just berlawak dengan dia.. pakwe kau takde pape tu... relax2 balik nanti kau msj dia.. yela kan mana lah tahu pakwe dia marah ke kan sebab balik lambat.. think positive je time tu.. suddenly my friend dapat call dari budak asrama.. disebabkan dia agak terkenal dekat asrama.. sebab tu ada orang cari dia time kan.. lepas dia letak gagang telefon.. dia istifar panjang.. me like... apa ni.. apa ni... tak paham pape.. dia cakap ada orang kena rasuk.. time tu memang mengigil la kan.. mana tak nya kena dekat asrama sendiri and dekat block sendiri.. rasa tak nak balik kolej je time tu..

sampai je dekat kolej.. kitaorang tak terus pun balik asrama.. terus pergi surau.. sebab orang surau tunggu dekat situ.. lepas je tu je.. kwn saya terus suruh saya balik bilik terus sebab dia ckp tangan dia belah kiri berat.. yes tu salah satu simptom orang nk kena rasuk.. tepat pukul 12.. kwn sy tu kena histeria.. serious sangat2 takut.. kwn yg paling rapat terkena histeria.. sebab kenapa biarlah rahsia ye.. budak2 laki ada cakap yang kawan sy lompat keluar dari pagar asrama.. merangkak sekitar coridor asrama.. sambil menangis.. yes itu bukan dia.. kitaorang satu bilik menangis sebab budak bilik kitaorang yg kena..

malam tu semua orang tak tidur lena.. bila kwn sy tu diam.. itu makna dia tidur and benda tu tak ganggu dia.. tapi selang 2 jam dia akan menjerit dan meracau.. time tu kitaorang buka surah yassin je.. memang tak tidur pun time tu.. saya tahan mata tak nak tidur.. baru terlelap je terdengar bunyi orang menjerit.. mengilai.. that worst feeling ever.. saya pikirkan kwn sy je time tu.. maybe penat sangat time tu.. sy tak dpt tahan mengantuk.. saya terlihat sorang lelaki berjubah putih berdiri tegak depan pintu bilik tempat saya tidur berserta serban.. tengok je bayangan laki tu.. saya terus terlena.. maybe bayangan saya je.. tapi ayat kursi tak pernah putus baca.. 

lama jugak la kes tu terjadi.. dlm seminggu macam tu.. kitaorang pikir semua ni Ujian dari ALLAH.. setiap malam benda ni terjadi.. sorang2 terkena.. sampai dekat dalam surau pun terkena.. but kitaorang keep pray.. insyaallah takde pape.. bila kwn sy beransur pulih.. dia tak sepenuhnya pulih.. last semester dia kena lagi.. tapi saya dah biasa dah dgn kejadian tu.. sy dgn kwn sy sorang lagi anggap benda ni semua Ujian je.. bila nk tahu kwn sy tu terkena bila dia masuk bilik tak beri salam.. muka pucat dan pandang orang menjeling.. time tu dia mmg dekat sebelah sy.. dia pandang saya menjeling je.. yaALLAH time tu hanya ALLAH je tahu mcm mna perasaan saya.. sy buat tak tahu je.. bila ceritakan balik dkt dia.. dia tak ingat apa2.. sah la tu bkn dia..

pesanan saya untuk semua.. saya bukanlah pandai dalam ilmu agama.. perkara ni pn ada orang yang suruh saya buat sebab kes histeria tu... jangan pernah putus berwudhuk.. even nak tidur sekalipun.. sentiasa baca ayat suci AL-QURAN.. baca ayat Kursi.. baca dengan bertajwid sekali.. dan pahamkan maksudnya.. kadang2 kalau kita main baca je tapi tak pahamkan maksudnya tak guna jugak.. lepas balik dari pergi mana2 beri salam sebelum masuk rumah dan mandi kalau boleh.. and jangan pernah tinggal tempat tidur kita.. sebab kalau tinggalkan lama tempat tidur kita takut ada yang baring dkt situ... 

Makhluk halus ni pun ciptaan ALLAH jugak... jangan terlalu takut dengan dia dan jangan terlalu berani dengan dia.. ingat ALLAH sentiasa.. Insyaallah semuanya okayy...