//Simple is better

THE BOSS
! Here is me !

Status : Busy with my study

Home About Linkies


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Its a place for me to meditate and share my emotions . I'm not perfect at all. But i try to be the better one. Insyaallah.

Love them
Awesome people!



Credits

Basecode: Syuu.
Full edit: MissPanda
Re-Edit by: Amanina Azizan

Nakheel Harbour Tower Bakal Menara Tetinggi Didunia
ok2,,disebabkan cuti sem ni la kan,,aku ni jadi budak rajin,,search sana sini cari maklumat,,hehehe,,ok2 maklumat yang aku nak kongsi dengan korang semua tentang menara pencakar langit yang bakal menjadi menara tertinggi didunia ni,,sorry la kalau info aku salah ke apa ke,,sebab aku baca apa yang aku search,,so inilah hasil dari apa yang aku search la kan,,




the Nakheel Tower di Dubai bakal menjadi bangunan tertinggi di dunia pada tahun 2020 setelah selesai pembinaannya dengan tinggi jumlah keseluruhan lebih dari satu kilometer. Pembangunan campuran ini termasuk pelabuhan, sebuah podium budaya, dan daerah penempatan di tengah New Dubai Development.

Menara yang bekonsepkan Woods Bagot telah diinspiasikan oleh Frank Lloyd Wright, Le Corbusier, dan Paolo Soleri sebagai kota vertikal pertama sebenar di mana lebih dari 15.000 oang akan hidup dan bekerja. Menara ini juga mensasarkan pengiktirafan LEED Platinum melalui pelaksanaan array yang luas dari teknologi hijau seperti pemprosesan air hitam, air badai pemanenan, penggunaan semula air api ujian, panel suria, turbin angin, dan pengedaran kuasa voltan tinggi.

Menara ini dibahagikan kepada empat menara berasingan dengan dua slot melalui ketinggian menara untuk membolehkan angin melewati struktur. Konsep inovatif akan mengurangkan beban angin dan akan membolehkan plat lantai yang lebih besar pada peringkat yang lebih tinggi - pencakar langit biasanya mengecil ke arah atas kerana kekuatan angin. Dengan lebih dari 200 tingkat, empat menara akan dihubungkan oleh jambatan setiap 25 lantai yang akan menjadi 'lobi langit' dan kawasan rekreasi yang akan meliputi Restoran, taman, dan pusat kecergasan di antara Amenity lain.



just nak berkongsi information je dengan korang semua,,tapi yang aku tahu menara pencakar langit yang paling tinggi didunia ni MENARA BURJ DUBAI,,betul ke???ni apa yang aku tahu la kan,,




ni gambar menara burj dubai

burj dubai yang mempunyai ketinggian sebanyak 818 meter dan mempunyai 160 tingkat memecah rekod Taipei 101 yang dirasmikan pada 2004. Taipei mempunyai ketinggian sebanyak 509 meter dan mempunyai 101 tingkat.

benar la kata orang,,manusia sekarang ni lebih banyak berlumba-lumba tentang duniawi semata-mata,,Dengan terbinanya menara itu juga, akan mengukuhkan lagi petanda bahawa Hari Kiamat semakin dekat. Ini berdasarkan hadis di bawah :

Daripada Abu Hurairah r.a. ia berkata; suatu ketika Rasulullah s.a.w. nampak di tengah-tengah orang ramai. Lalu baginda didatangi oleh seseorang yang menanyakan kepadanya: “Wahai Rasulullah s.a.w. bilakah terjadinya kiamat?” Nabi s.a.w. menjawab dengan bersabda: “Tidaklah orang yang ditanya mengenai masalah itu lebih mengetahui daripada yang bertanya. Akan tetapi aku akan memberitahukan kepadamu tentang tanda-tandanya. Iaitu, jika seorang ammah (hamba perempuan) melahirkan majikannya, itulah yang termasuk di antara tanda-tandanya. Juga apabila orang-orang yang tidak beralas kaki dan tidak berpakaian menjadi pemimpin masyarakat, maka itu juga di antara tanda-tandanya. Demikian pula apabila para pengembala domba berlumba-lumba meninggikan bangunan, maka itulah salah satu tandanya di antara tanda-tanda yang lima, yang mana tidak mengetahui yang sesungguhnya selain Allah SWT.” Kemudian baginda membacakan ayat berikut ini: “Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sahajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dia-lah yang menurunkan hujan, serta mengetahui apa yang ada di dalam rahim" (Hadis Riwayat Ibn Majah)

ALLAHUAKBAR,,SUBHANAALLAH,,DORONG LA KAMI SEMUA KE JALAN YANG BENAR DAN TIDAK TERPESONG,,